torsdag 27. desember 2012

Nydelig romsjulstur med gjengen :)

Jeg har endelig fått litt mer bloggelyst igjen! Vi har hatt late dager her hjemme i jula, med alt for mye mat og godteri. Vi har selvsagt vært ute på tur og funnet på mye moro alle de andre dagene også, men i dag fikk fotoapparatet lov til å bli med ut i sola...sola vi ikke ser så mye til her jeg bor på denne årstida ;)

 I går var jeg, Mike og Elsa ute og prøvde "sparken". De var kjempeflinke og løp rolig ved siden av sparken...og Mike tissa sånn ca hvert 50 meter.Men det førte til at Elsa ble halt...Elsa har i lang tid slitt med vekta forresten. Ho har gått på lightfor sida juni 2010 uten at det har hjulpet det spøtt. Mine hunder får mye mosjon og vi har aldri bånd på tur så det er merkelig. Vi tok mange tester i sommer uten at de kom med noen god forklaring, men det kan selvsagt skyldes den lille hjerneskaden ho har...Men over til beina igjen...jeg lurer på om ho har uoppdaget OCD...Elsa sin kullsøster ble nemlig operert for det når ho var valp. Vi får se det litt an, men det har vært litt tendens til halting på forbeina i det siste og en hund på under 4 år skal ikke bli så stiv etter å ha løpt litt.
 Mike han kunne sikkert ha løpt 6 ganger så langt og  vært klar for en ny tur etter en halvtime, men det fikk han ikke. Han fikk derimot litt søksøvelser ute på tunet før vi gikk inn igjen. I dag derimot oppe i skauen så graver plutselig Mike fram en tennisball under snøen :) Kjekt for det begynte å minke på de nå ;)
 Jeg har vel ikke fortalt her inne at vi endelig har fått kjøpt oss en bil som går an å kjøre langt med, komfortabelt med og som har plass til både mennesker og hunder :) Valget vårt gikk på en bensinsluker av en Chevrolet Suburban V8 5,7 vortec 1998 modell. Grønn, stor og med luksusfølelse! Endelig har jeg fått meg amerikaner ;)
 Lotta får stadig vondt...kanskje ikke så rart når ho stadig putter kroppen sin under våre føtter. Ho må vel snart lære kanskje?
 Genserligaen i farta. Fryse krøllene har på seg genser i snøen og kulda og de digger det. De andre har ikke tid til slikt når det ikke er kaldere enn det er nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar