tirsdag 23. juli 2013

Vi har hatt en nydelig  sommer i år her i sør. Jeg er nå inne i min 5 og siste ferieuke og faktisk har jeg hatt 3 uker med nydelig sommer, og været var ikke helt ille de to ukene før  det heller :-)
 Eden har rukket å bli 3 mnd og nå 14 uker gammel. Ei herlig hundejente med humor, en veldig annerledes irsk setter enn Issey på mange måter, men samme herlige gode gemytt. Blir spennende å se hva det blir med den jenta.
 Vi har nå som det har vært så varmt brukt mye tid på plenen...Men ofte så har bikkjene trukket seg inn i skyggen etter kort tid med leik og trening. Vi  har tatt oss gode turer tidlig på morgenen med litt bading  og kos, men det er fryktelig med flått her nå...En liten tur i skogen og jeg plukka 15 flått som vandra på Lotta.
 Lotta er forresten ferdig med løpetida, og ble overlappa av både Issey og Elsa. Issey starta på forrige onsdag og Elsa i går. Så nå gjenstår det bare Ronja. Det var tøft for Emil når Lotta  fikk løpetid, han bjeffa et par dager...plutselig slutta det og alt var over for denne gang. Ser ut som om Lotta holder på like kort med stådager  som mor Ronja :-) Issey har vært ordentlig dårlig et par dager, ho begynte med diare på søndag og mandag morgen våkna vi til et bikkjerom fullt av dritt...helt grusomt! I natt har ho sovet med døra åpen og fri tilgang til luftegården  på utsida...I dag har ho spist mange  små måltider med kokt ris og fiskeboller og jeg tror jeg har fått i ho en halv liter med aloe vera juice. Aloe vera juicen er bra  for tarm og mage...Ho har sovet og vært slapp i dag, men pga at jeg har fått i ho både væske og mat så avventa jeg å kontakte veterinær...og  i 20 tida i kveld kvikna ho heldigvis en del til :-)
 Vi har i sommer endelig sendt søknad om kennelnavn til Norsk kennel klubb. Vi håper å få gjennomslag for det vi har kalt oss for i mange år nå - Frostebikkjene. Hadde også et forslag om Telebutrollet, hytta vår heter Telebu og på peisen der var  det malt et troll...derav navnet Telebutrollet. Men vi satser på at Frostebikkjene går igjennom - det har liksom blitt oss det. Vi kommer i såfall til  å drive oppdrett av irsk setter og dverg/toy puddel i fargen brunt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar