onsdag 13. februar 2013

Nå vil vi snart ha vår!

Det er kanskje noen som lurer på hva vi driver med for tida ;) Vi pusler litt med både det ene og det andre igrunn. Akkurat i dag har Ronja vært hos Arken Kragerø Dyreklinikk og fått tatt en tannrens, ho sliter med mye tannstein, så der er tannbehandling årlig. Mindre i år enn i fjor og det betyr vel forhåpentligvis at jeg gjør en god jobb med å pusse, for strengt tatt så mente veterinæren at ho burde hatt mer nå som ho har fått valper sida sist! En av rovdyrtennene på hver side har fått opptrekt tannkjøtt, så de må nok trekkes etterhvert...men nå bruker jeg tannkremen til Forever living som er flott for tannkjøttbetennelse og tannkjøttproblemer. Forresten den er jo mest brukt til mennesker da, men det flotte med Forever er at det kan brukes av alle. Ronja var trøtt og sliten etter ho kom fra veterinæren, men ho fikk et blaff når vi skulle ut, så da ble det en minirunde først der Ronja også var med, etter det var ho mer enn klar nok til å inn å sove ved siden av ovnen igjen. Så da gikk vi andre en lengre runde etterpå.
 Elsa trener om dagen...og da må jeg også. Noe må forsøkes for å få den hunden ned noen kilo. Pga at ho er så feit som ho er så må vi starte i det små...og det passer meg utmerket for jeg er ikke akkurat en tynn og spenstig atlet jeg heller. Vi fortsetter på diettfor, men nå går vi over til Hills for en periode og deres w/d for.
 Issey er påmeldt nybegynner agility kurs i midten av april. Jeg er nå bare medlem av Arendal og omegn hundeklubb. De dekker best mine behov har jeg funnet ut, og å betale medlemskap i klubber jeg ikke har glede av gidder jeg ikke mer...har vært støttemedlem i flere de siste åra uten å være der en eneste gang.  Hvordan tunge, ville Issey passer i agility er vanskelig å si, men ho kosa seg med det lille vi rakk å trene i fjor sommer her på plenen.
 Jeg og Lotta skal på valpe/unghundkurs fra neste uke. Vi har valgt som jeg gjorde med Issey å gå valpekurs hos School4dog i Arendal. Dyktige instruktører som er gode til å veilede, også er de hyggelige også da ;)
 Mike gjeter her løpetispa Ronja. Han får kjørt seg han Mike når det gjelder løpetisper, men det spiller jo ingen rolle når han er som han er. Vi har trent litt søksøvelser i det siste, og der har Mike litt å jobbe med for han slår ikke på nesa si ordentlig.
Han her er som noen kanskje veit faktisk ikke min. Det er min mann som ønsket å beholde Emil i huset den gangen han blei avbestilt. Jeg må jo si at han er jo med på alt det andre flokken gjør, så jeg tror ikke han mannen min sliter så veldig med det å eie en hund altså ;) Lurer på om det er første gang oppdretteren er forvert til egen valp jeg ;) Flott er han ihvertfall og en sosial og fin herremann som hadde seg en tur rundt i Kragerø sammen med søster Lotta i dag. Første "bytur"...Kragerø er visst by...og de to tok det mens sjarm, tror mer eller mindre 90 % av de som befant seg i gata ble så sjarmert av de to små at de måtte enten kommentere det eller klappe de :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar