onsdag 17. april 2013

Issey på nybegynnerkurs i agility

 I helga har jeg og Issey endelig fått kommet oss på nybegynnerkurs i agility. Jeg valgte i  fjor å vente pga at jeg ville vite HD resultatet først, og ikke minst så ville jeg være sikker på at Issey var fullstendig utvokst.


Jeg var veldig spent på om dette kunne være noe for Issey i det hele tatt. Det var det! Ho trives godt med å forsøke ulike apparater...nå skal jeg jo være så ærlig at ho har løpt rundt i pølse og tunnell sida ho var ei lita kråke på 8 uker, men vi har jo aldri trent på det. Vi begynte med tunnellen og det var vips - Issey  i gjennom. Det var litt slik det var helt til vi begynte med muren og lengdehoppet. Svensken skjønte raskt at dette ikke gjorde noen ting å tråkke på så da tar vi letteste veien over ;-) Får litt å jobbe med der...Kasper var forresten på akkurat samme måte...lat eller lur?

Første forsøk på møne og bom gikk også veldig fint - neste runde så var plutselig mønet farlig. Jenta har høydeskrekk...og når bommen på lørdag begynte å vibrere så la ho seg ned og var ikke trygg i det hele tatt...Men godt å ha noe å jobbe framover med da. Jeg liker slike utfordringer jeg :-)

Det som er veldig gøy med Issey er at ho har en utrolig god kontakt. Ho er så lett å ha med å gjøre i store mengder folk og hunder at det er en fryd. Rett å slett perfekt frøken fin :-) Elsker den hunden jeg altså :-)
Nedenfor her er det typiske bildet av Issey og lengdehopp...Vi løper over...


Det er så gøy med agility, og med Elsa sine utfordringer i livet så er det herlig å se at jeg har en hund med et visst potensiale :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar