søndag 21. april 2013

Det er vår!

Endelig er den her! Våren altså...Den har vært sårt savna lenge nå, så endelig. Vi nyter at både tomta og skauen begynner å vise barmark igjen. Ikke lenge til nå at agilityutstyret kan på plass igjen så vi kan ha daglige økter.
 For noen uker siden så fant jeg ut at det var starta hundeklubb i Bamble. Litt undersøking på nettet så fant jeg ut at dette er en gruppe som på veldig kort tid har fått til veldig mye, jeg meldte meg inn og endelig på tirsdag så tok jeg en tur for å sjekke forholda. Når man blir møtt på parkeringsplassen og ønsket velkommen kan det jo ikke bli mer positivt...men det kan det altså. Jeg valgte å ta med meg Mike på tirsdag, og han har jo hatt noen uheldige episoder som har gjort han veldig usikker i forhold til fremmede hunder. Jeg hadde en plan på tirsdag og det var å vise han at jeg hadde kontroll. Jeg tok kontrollen fra første sekund, og ble han litt stiv snudde jeg han og satte han, eller satte han der han var. Han er jo så gjennomtrena og en så lett hund å trene med at han jobber jo alltid. Vi hadde en kjempe positiv trening, ikke et stivt blikk, ingen anspent Mike samme hvor vi befant oss i forhold til de andre hundene. Ikke engang når en hund ble noe overgira og gneldra som besatt reagerte Mike. Hele tida hadde han et avslappa og fint kroppsspråk. Så nå blir det spennende framover om han kan bli klar :-)
 Familien Ronja Røverdatter. Har de siste dagene fått en overhaling i pelsen. Lotta og Emil har fått pussa på valpeløve klippen, og Ronja har jeg forsøkt å forme til en Toilette 60 klipp. Ho har noe for kort pels på halsen, men det vokser jo fort.
 Dette bildet er jo fra før klippen da altså. På onsdag bestilte jeg time til Lotta for å trekke de to gjenstående hjørnetennene som da satt helt fast og ikke var til å rikke. På torsdag morgen lå det plutselig en hjørnetann på gulvet i stua, og ved nærmere kikk så var den ene ute, og den andre helt løs. Så da sparte vi de pengene.
 Jeg burde ha vært på agilitytrening med Issey på onsdag, men jeg orka faktisk ikke. Hadde veldig behov for en bare hjemme dag.
Elsa er jeg veldig i tvil om for tida. Ho er så fryktelig hormonell, og nå har ho akkurat hatt seg en omgang med innbilt svangerskap og da er ho rett å slett grusom på alle mulige måter. Jeg vurderer sterilisering pga at det er så tydelig at humøret hennes går opp og ned med løpetidssyklusen hennes...Noen med erfaringer?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar