lørdag 11. august 2012

Tida går fort og seint på en gang ;)


Da erklærer jeg sommeren 2012 for over...arbeidslivet kaller igjen fra mandag. Vi er også veldig glade for at Kasper har fått oppleve noke en sommer og det ser bra ut for at han får være med oss en stund til igrunn. Etter fjorårets sommer og høst som som gikk glipp av pga gips så er det herlig at han igjen har kunnet bade og kose seg :)
 Vi har hatt en rolig sommer. Vi har vært på mange herlige gåturer, men ellers så har vi vært mye hjemme og slappet av. Sommerværet har nok ikke vært så fint som mange skulle ønske seg, men jeg og frostebikkjene er egentlig fornøyd vi altså ;) Når man har gammelt hus så er det liksom aldri slutt på ting å finne på og sommerene går veldig fort til maling og vedlikehold. Men vi bor jo så idyllisk til at det spiller ingen rolle om vi ikke rekker å dra på hytta eller andre ting, hytta liker jeg igrunn best på høst, vinter og vår også ;)
 Elsa har vært gjennom en del undersøkelser det siste året. Ho er uforklarlig tjukk! Ho blei først diagnostisert med hypotheyrose, det er nå avkrefta...Så nå bare vet vi ikke. Ho er i konstant aktivitet, vi driver planlagt mosjonering og ho har gått kun på lightfor i et år...ingenting hjelper. Det er derimot en mulighet for at ho har en liten hjerneskade.Sannsynlig at den kom den gangen jeg falt over den stakkars 3 mnd gamle Elsavalpen :( Vondt å tenke på har det vært hele tida, og ikke bedre med at jeg selv antageligvis har påført min egen hund skader...Dette kan også forklare hennes noe uforklarlige redsler. Men Elsa er Elsa og ho er verdens beste snilleste kosehund bare ho kjenner de settinger ho kommer i. Så ho skal få leve her i ro og mak og trene agility og kose se i trygge omgivelser, så lenge ho er glad og fornøyd. Heldige er vi som kjenner noen med agilitybane innendørs slik at vi kan trene hele vinteren :)
 Ronja er den som opptar en del av min oppmerksomhet for tida. Det store spørsmålet er jo: Er ho drektig eller er ho ikke drektig? Ho er nå på dag 27 eller dag 25. Kommer an på om en skal regne fra  1. eller 2. parring. Jeg er jo ganske spent og forsøker å se om det finnes noen unormale atferdsendringer hos frøkna. Til nå har jeg vel kun funnet ut at ho har fått en svært glupsk appetitt på kveldstid. Puppene har også blitt noe større og litt rosa, også de fremste. Men om det er et sikkert tegn er vanskelig å si...Jeg må vel bare som alle andre smøre meg med tålmodighet.
 Mike kosegutt :) Han trener søk, lp og han elsker sin tennisball ;) Mike er en flott bc gutt han. Han trenger ikke jobbe, jobbe, jobbe, men tar gjerne flere rolige dager i strekk og stresser aldri. Han trenger kos, mat, tur og tennisball og dermed så er han lykkelig :)
Lille store bøllefrø er ordentlig fjortis om dagen. Det summer og surrer kraftig i det hodet for tida og ho skifter med å være svært så samarbeidsvillig til å være fullstendig døv ;) Issey har jogga mye i sommer, to ganger pr uke med min spreke mann. Det ser ut som om ho har fått styrka rygg og bakpart en del. Vi skal på utstilling på Bjerke neste søndag, ho er nedrøyta og like vakker i mine øyne :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar