tirsdag 31. desember 2013

Året 2013

2013 har vært et innbringende år her hos Frostebikkjene. Vi har vært mye på utstilling men også ulike kurs. På våren var jeg og Issey på både agilitykurs og utstillingskurs. I høst var jeg og Mike på "hundens språk" kurs. Vi fikk i november endelig godkjent kennelnavnet så nå er vi offisielt en kennel. Kennel Frostebikkjene. Det vil bli forhåpentligvis et irsk setter kull her nå i vår, og et dvergpuddel kull til høsten. Jeg har også planer om agilitykurs med Elvis og det er alt påmeldt en del hunder på utstilling utover våren. 

 Issey har vært på 4 utstillinger i løpet av 2013. NKK Bø ble det very good. NKK Krstiansand ble det excellent. NHL Drammen ble det BIR, cert og BIG 1. NHL nå før jul ble det excellent og hp.

Emil ble 3XBIR, 1 X BIG1, 1 X BIG2  og BIS 3. Dessverre så klarte han å ødelegge pelsen sin tidlig på sommeren så han ble nedklipt, men vi satser på pels igjen i løpet av 2014. Så får vi håpe at unghunden Emil roer seg ned for han og pels er ikke helt samkjørte for tida..
 Lotta ble 2XBIM og 1 X BIR og 1 X BIG2. Ho har vært på en utstilling som junior, og nekta å bevege seg ;-) Endte med good ;-)
 I juni kom det ei lita irsk setter jente til oss fra Kennel Happy Luuke i Sverige. Denne jenta skulle egentlig ikke vært her før sommeren 2014 men vi hadde egentlig bestilt en dvergpuddel tispevalp som dessverre viste seg å få dårlig tannstilling. Da kunne jeg ikke la denne jenta gå fra meg, hadde nemlig fulgt kullet hele tiden på facebook. Eden har vært på 3 valpeshow som har blitt 3 X BIR, I X BIG 2 og 1 X BIS junior.Nå er ho snart 9 måneder og klar for ordentlige utstillinger.

Vi hadde vist interesse for et kommende dverg puddel klubb tidligere på våren, og samme dag jeg hentet Eden fikk jeg vite at dette kullet var få uker unna. Vi tok sjansen og bestemte oss for å stå på 1. valget for en tispevalp. 13. juli ble det født 4 hannvalper på kennel Chic Charming og ikke en tispe. Vi tok en tenkerunde og tok og benyttet 1. valget vårt og det ble Elvis som jeg henta utenfor Halmstad i begynnelsen av september. En flott sikker ung herremann som jeg mener har mange gode kvaliteter både som utstillingshund, familiehund og ikke minst agility. Den nå 6 mnd gamle valpen spretter og hopper og har en enorm stor fart der han henger etter Eden i full fart gjennom skogen.

Et lite skrytebilde over årets rosetter som hener inne på hunderommet :-)

Vi benytter sjansen til å ønske alle et riktig godt nytt år! Og håper vi møtes på hundeaktiviteter i løpet av 2014...

Ps. Vi skal skjerpe oss på oppdateringer her inne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar