fredag 7. september 2012

Høsten er her :)

 Det er jo ikke tvil hva som har stor fokus her i huset for tida...Ronja sitt ventende valpekull. Det er spennende og skummelt på en gang. Vi har jo ikke tatt hverken ultralyd eller røngten på Ronja så langt, men vi skal ned til Arken Kragerø Dyreklinikk på onsdag, de ønska å undersøke Ronja slik at både de og vi kan være forberedt i tilfelle det skulle komme til problemer under fødselen. De har lovet å være tilgjengelig for oss, så vi er jo trygge på at alt skal kunne gå bra. Men kommer det til problemer så er det helt klart Ronja sin helse som er førsteprioritet! Jeg har aldri tatt i mot valper før, men har noe erfaring med lamming fra min ungdom. Jeg var mye med bestefar ifjøset og var også lammingsvakt en del ganger. Men det er fjernt fra det forholdet vi hadde til sauene til det forholdet vi har til Ronja! Ronja er i strålende form, vi ser at ho velger bort tur enkelte ganger og det er ikke mye fart i ho lenger. Ho er også veldig kosete og har de siste nettene sovet på armen min, og jeg har ikke hatt stor plass i senga i det hele tatt ;) Det er mye bevegelser i magen nå, og det er fryktelig spennende å følge med på syns jeg. Nå er ho på dag 53...så til tirsdag er faktisk valpene klare for livet om de blir født...
 Kasper er om han overlever september måned på vei til å bli min til nå lengstlevende hund. Han fyller snart 11,5 år. Han er ufattelig sprek og livsglad fortsatt, han er som tidligere sagt plaget av en del godartete svulster, noen av de særdeles store, men det er så langt vi kan se ikke til hinder for han i det hele tatt :) Han får leve så lenge han er glad og fornøyd, men den dagen han forteller meg at nå er det nok så skal han selvsagt få slippe. Og er det en ting jeg er helt sikker på så er det at Kasper forteller meg det så tydelig som noen hund kan fortelle en slik ting...
 ADHD Issey er fortsatt en stor forvokst valp :) Ho er festlig, pågående og til tider spinnvill :) Ingen er mer stilig og elegant enn Issey når ho traver seg fram i terrenget :) VI trener og trener lydighet og vi har også meldt oss på innetrening i Sørlandet Hundehall i vinter gjennom AOH.
 Elsa pelsa mi er en nydelig hund, og det er like artig hver gang tantebarna mine kommer bort for da smelter Elsa fullstendig og blir kronisk kosete :)
 Gode Mike er som vanlig kronisk kosete :) I dag satt jeg på dataen og chatte med en venn når MIke fant ut at det var kosetid...Da gikk han like godt å satte seg på tastaturet før han velta seg ned i fanget mitt for slikke nesa mi ;)...Artig skrue, stille og uskyldig :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar